Страници

Born This Way

 BornThisWay.png
Born This Way 2011
Marry the Night
Born This Way
Government Hooker
Judas
Americano
Hair
Scheiße
Bloody Mary
Bad Kids
Highway Unicorn (Road to Love)
Heavy Metal Lover
Electric Chapel
Yoü and I
The Edge of Glory
 Born This Вay е трети студиен албум на изпълнителката Лейди Гага, който излезе на музикалните пазари на 23 май 2011г., а в някои държави (Норвегия и др.) албумът излезе на 20 май. Няколко месеца преди официалната му премиерата, на 11 Февруари 2011 г. беше пуснат едноименният първи сингъл Born This Way.
Името на албума беше разкрито през 2010 г. от самата Лейди Гага на церемонията по раздаването на годишните MTV Video Music Awards, докато приемаше статуетката за видео на годината и датата беше обявена на официалната страница в Twitter на певицата в навечерието на новата 2011 г. като подарък за феновете.

 През март 2010г. Лейди Гага обявява, че е започнала подготовката на албума, докато все още е на турне. Няколко месеца по късно тя заявява, че вече е готова с основната част по него. В интервю по-късно тя споделя "Всичко се случи много бързо. Работих по албума от месеци и се чувствам сигурна, че е завършен. На някой изпълнители им трябват години, но на мен не. Аз пиша музика всеки ден." По-късно, същата година става ясно, че третият студиен албум на поп изпълнителката ще излезе на 23 май, 2011г. Лятото, Лейди Гага започва да пее акапелно единствената балада от албума - You and I, на своите "малки чудовища", както нарича тя своите фенове. Това е първата песен, която е била изпята от албума. Той е посветен изцяло на това какъв трябва да бъдеш без да се притесняваш от другите и закриля много гей културата. Певицата дава всичко от себе си за този албум и обещава на своите фенове, че няма да ги разочарова. На 26 ноември 2010г., докато Гага пее в Полша по време на турнето си съобщава, че албумът ще има около 20 песни и че ще е албумът на десетилетието.

 Born this way дебютира под номер 1 в Billboard 200, продавайки 1,108,000 копия само за първата седмица в САЩ. Така се превръща в едва седемнадесетия албум продал повече от един милион копия за една седмица. Албумът дебютира под номер 1 още в Ирландия и Швеция и под номер 2 във Финландия.Във Великобритания продава над 215,000 копия.Албумът продава над 2 милиона копия само за първата седмица от излизането му. В 27 държави Born this way e бил номер 1 в класациите, като във всяка една от останалите държави, в които е бил пуснат официално е бил в топ 10, това е още един рекорд за Лейди Гага. Също така албума е официално сертифициран като платинен и златен в много държави, сред които Великобритания, Русия, Япония, Канада и др. На 23 юни 2011 певицата използва личната си страница във Facebook за да съобщи, че само за няколко седмици от излизането на Born this way са били доставени 5, 000,000 копия.


Born This Way (по името на албума) е първият сингъл от третия студиен албум на Лейди Гага. Песента дебютира на първо място в класацията Billboard Hot 100 за цели 6 седмици.На 16 Февруари от Billboard съобщиха, че песента е счупила няколко рекорда за дигитални продажби(включително този за най-бързо продаващ се сингъл в дигиталния магазин на Apple Inc. iTunes). Отделно от огромния си успех в САЩ, Born This Way дебютира в топ 5 в още 23 държави, като е под номер 1 в 14 от тях. Също така, сингълът става хилядният по ред номер едно в класацията Billboard. Сингълът е написан от Лейди Гага, Jeppe Laursen, продуциран също от Гага и Laursen, но и от Fernando Garibay и DJ White Shadow.
Judas беше потвърден като вторият сингъл от албума на 14 Февруари 2011 г. от самата Лейди Гага, по времето на Ryan Seacrest's radio show - American Top 40. Самата песен дебютира на 15 април, като се задържа под номер 10 в класацията Billboard. По-късно, същият месец става ясно по времето на интервю с Google, че клипът ще бъде режисиран от самата Лейди Гага, заедно с Laurieann Gibson. Премиерата на краткия филм се състои на 6 май по Vevo и E!News. Веднага щом излиза, клипът става номер едно в класацията на iTunes за видеоклип. За по-малко от четири дена клипът е гледан в YouTube малко над 10 милиона пъти.
Третият сингъл от албума е The Edge Of Glory. Първоначално песента е предназначена да бъде просто промоционален сингъл, но заради огромния си успех след пускането си е обявен за следващият сингъл и официално пусната на 17 май 2011. Песента дебютира под номер 3 в класацията Billboard и за 10 поредни седмици продължава да е в топ 10. Също така The Edge Of Glory е една от най-въртените по радиото песни на изпълнителката. Песента е посветена на починалия дядо на Лейди Гага, написана е непосредствено след смърта му. Изпълнителката обяснява значението и по следния начин - "последния ти миг на Земята, момента на истината, момента преди да напуснеш този свят."
В началото на юли 2011 Лейди Гага обяви, чрез Twitter, че вече подготвя видеото за четвъртият сингъл от албума, а също така и че този пък то ще бъде пуснато заедно със самото излизане на сингъла. На 22 същия месец става ясно, след много секулации, че песента е Yoü and I. Това е най-въртяната песен от албума на Гага, която не е била сингъл, преди пускането си и е логичен избор. Историята й е дълга. Тя е изпълнена за първи път през юни 2010 на годишния бал организиран от Елтън Джон, с който Лейди Гага е близка приятелка. Самата песен е написана в родния град на Гага - Ню Йорк. Тя я определя като "песента написана за най-важния човек, който съм срещала". По-късно тя разкрива, че става въпрос за бившият и приятел - Люк Карл. За него тя казва - "Никога нямаше да успея без него. Никога не съм обичала някой така както обичах него." На 5 август 2011 Гага показва обложката на сингъла, където тя се превъплъщава в своето мъжко алтер его - Джо Калдерон. Посланието, което иска да ни даде с това е следното: "Никога няма да намерите това, което търсите в любовта, ако първо не се научите да обичате самите себе си!". След официалното пускане на сингъла по радиото песента започва да се издига изключително бързо в класацията Billboard като се очаква в най-скоро време да пробие в челната десетка и да стане 11-тата поредна песен на Лейди Гага, която достига това голямо постижение. Видеото към песента е пуснато официално на 16 август 2011 и само за две седмици е гледано близо 20млн. пъти. В него тя отново се превъплъщава в Джо Калдерон, но освен това и в русалката Юи. Сюжета проследява пристигането на Лейди Гага от Ню Йорк в Небраска, докъдето е вървяла пеш след години отсъствие. В него изпълнителката ни показва, че няма невъзможни неща за любовта. Въпреки премеждията на миналото(проблясъците, които получава в началото на клипа) тя се е завърнала по-силна от всякога. Научила се е да обича себе си, за което говорят сцените с Джо Калдерон насред полето, където тя го целува в развързката на клипа. Сюжета проследява как един луд учен я измъчва и променя превръщайки я в русалката Юи. Това прави любовта им невъзможна, заради физическите различия между тях, метафора за премеждията в любовта. Въпреки всичко в развръзката тя и лудия учен са заедно и се обичат. Клипа свършва със сцени как тя се омъжва за него.
Петият сингъл на Лейди Гага е песента "Marry The Night", която излезе като сингъл на 17 ноември 2011г.Видеото към него бе пуснато на 1 декември 2011 като само за ДВА ДНИ Е ГЛЕДАНО 10 000 000 пъти.Това е най-дългият видеоклип на певицата-близо 15 минути.В него се преплитат няколко истории също така отново е в типичния за изпълнителката стил.Има много ексцентрични дрехи както и експлозии.

Няма коментари:

Публикуване на коментар